عنوان انگلیسی مقاله: An assessment of teaching and learning methodology in Islamic studies
عنوان فارسی مقاله: ارزیابی روش آموزش و یادگیری در مطالعات اسلامی.
دسته: علوم تربیتی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 11
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
طی
قرن های گذشته، نقد هایی در رابطه با روش آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی،
خصوصا در رابطه با ناتوانی در واکنش موثر به چالش ها یی که با نیازهای
کنونی در این جهان مدرن به ارمغان آورده شده ، انجام شده است . به عنوان
دینی که توسط یک پنجم از جمعیت جهان پیروی میشود ، تدوین و بازسازی رویکرد
و روش های مطالعات اسلامی به منظورحصول اطمینان از ارتباط مستمر خود و به
عنوان پاسخ به خواسته های اعمال شده با جهانی شدن و ارائه شده توسط
مدرنیته یک نیاز ضروری محسوب میشود . در اواخر دهه 1970 ، دانشمندان
اسلامی با جدیت تمام این ناتوانی را مورد قرا دادند و انبوهی از طرح های
عملیاتی را برای مقابله با این ضعف پیشنهاد کردند . این مقاله به بررسی
عناوین مختلفی می پردازد که توسط دانشمندان اسلامی در این بحث قرار گرفته و
راهکارهایی را به منظور بهبود روش تدریس و یادگیری مطالعات اسلامی نشان می
دهد.
کلیدواژه: Al-dakwah، افکار انتقادی اسلامی، آموزش اسلامی، مطالعات اسلامی، مدرنیته
1. مقدمه:
بطور
معمول ، مطالعات اسلامی باید قادر به پاسخگویی به چالش هایی باشد که توسط
مدرنیته در سطح تئوری و کاربرد ی به ارمغان آورده شده است . بنابراین،
آموزش و یادگیری مطالعات اسلامی باید به عنوان مسئله ای مربوط به مقابله با
نیازهای رایج جهان مدرن در پرتو اصول قرآن و آل سنت توسعه یابد در واقع ،
اسلام باید بخشی از جهان مدرن باشد و عمگام با عصر پیش رود . با وجود
افتخارات و شکوه و عظمت تمدن اسلامی در گذشته ، رکود ی که توسط نوآوری ایده
های جدید در سطح عملی پیش آمده ، باعث شده که اسلام را به عنوان موضوعی
مرتبط با این جهان مدرن جلوه ندهد . مطالعات اسلامی باید به حفظ تمام اصول
اسلام بپردازد و الهام بخش همه انسان ها در راه زندگی در این دنیای مدرن
در همزیستی و صلح باشد . متاسفانه، وضعیت فعلی امت مسلمان نشان دهنده
ناتوانی مطالعات اسلامی در رسیدگی به این چالش جامعی است که منجر به پیوند
مسلمانان به دوران عقب ماندگی و رکود شده است . محققان شکست مطالعات
اسلامی را مرتبط با ناتوانی آموزش اسلامی در پرورش تفکرات حیاتی دانش
آموزانی میداند که منجر به توقف آموزش و پرورش اسلامی و در نهایت ناتوانی
در مقابله با چالش های جهان معاصر میشود.
جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید